reede, 25. juuli 2014

TALIKÜLVIDE TULEMUSED


Jälle üks asi ära proovitud. Kuna minul ei olnud plastikkonteinerit talikülvide jaoks ja taimed olid enamuse aja hoopis ilma katteta, siis ma ei ole eriti vaimustuses tulemustest. Kastmist ja väetamist ei olnud ka piisavalt aprillis kuumaperioodi ajal ja muul ajal kippus ka kastmist väheks jääma. Talikülvajal peab kannatust olema, sest kui aiapoodides hakatakse kevadel juba suuri taimi müüma, siis talikülvatud taimed on veel olematutes mõõtudes.
Marinilt kingiks saadud kahte sorti siilkübaratest tulid mullast välja ainult kollase siilkübara kaks taime ja tänaseks on üks nendest otsa saanud. Ellujäänu on ka üsna närb, kuid ehk kosub siiski.

Echinacea paradoxa

Kõrrelistest talikülvatud neegrihirsi seemnetest ei läinud ükski seeme idanema, kuid see oli juba seemnete süü, sest kuuldavasti ebaõnnestusid need külvid ka teistel.
Uusmeremaa tuuleheina seemned idanesid hästi, kuid jäin nende ümberistutamisega hiljaks ja seepärast on taimed veel väikesed, kuid nad kosuvad.

Anemanthele lessioniana 'Sirocco' 
Vesihalja haguheina talikülv õnnestus ka päris hästi, kuid ka nende ümberistutamine peenrasse oleks võinud varem toimuda. No ju siis olid muud tegemised tähtsamad.
Koeleria glauca 'Coolio'
Tomatite ja piparde talikülvid ebaõnnestusid mul täielikult, sama juhtus ka thunbergiaga. Õnneks kasvatasin taimi ka aknalaual ja saan kommi asemel nüüd tomateid süüa.

Aknalaual ettekasvatatud argentiina raudürt on kasvuhoo sisse saanud ja õitseb rõõmsalt peenras.

Verbena bonariensis

Püsikkosmos, mille juurika ma märtsis mulda pistsin, on nüüd õitsema hakanud. Algul ma hoidsin taime kasvuhoones potis, kuid hiljem leidis ta peenras koha kõrge raikaeriku läheduses.

Cosmos Astrosangiuneus ja Arrhenatherum elatius subsp. bulbosum 'Variegatum'

Püsikkosmosega samal päeval sai potti pandud ka kurkum, kuid temal tuleb alles esimene leht mullast välja.

2 kommentaari:

  1. Talikülvidest siitpoolt: see konteineri asi on tõesti järeleproovimist väärt, kui mahti saan, saadan pildi Marise talikülvatud peruu nikandratest, mis ta mulle kinkis ja mis üleelusuuruselt mul siin õilmitsevad( seemned olid mu meelest saja aasta tagant Räpinast!). Ka mu teine tuttav talikülvaja, kes konteinerit kasutas, sai mu arust suurepäraseid tulemusi. Minu talikülvidest õnnestusid siiski ka enamus püsikuid ja paar suvikõrrelist, aga tomat-salat läksid kõik aia taha. Nendega tõesti jännata ilmselt ei tasu. Aga peagi saadan pilte, siis näeb, kuidas läks. :D

    VastaKustuta