laupäev, 12. aprill 2014

TOMATITAIMEDE POTISTAMINE, OGAMELONI KÜLV

Tomatitaimed olid kassetis juba nii suureks kasvanud, et pidin nad potti ümber istutama. Saaremaal on päikest vähe olnud ja seepärast on minu taimed kahvatud ja haledad. Kastmiseks kasutan lahjendatud vihmaussisõnniku kontsentraati. Lähipäevadeks lubatakse rohkem päikest ja küllap muutuvad taimekesed siis ka rõõmsamaks.

Tomatitaimed ümberistutamise ootel

Abivahendina kasutasin teelusikat, et taimi kassetist välja tõsta

Potistatud (9 cm potid) taimedele on vaja veel sildid kirjutada

Elu nagu kasvuhoones

Minul ei lähe nii palju tomatitaimi vaja, seega tuleb lähiajal hakata tegelema kas rohevahetuse või kinkimisega. Aknalauale ja kapi peale on ruumi vaja, sest uued taimed tulevad peale. Näiteks selline huvitav taim:

Ogamelon (Cucumis metuliferus) 'Kiwano'

Ogamelon on üheaastane soojaarmastav dekoratiivne ronitaim. Üks taim kannab umbes 50 vilja. Maitse meenutab kurgi, sidruni ja banaani segu. Sobib maitseainena jookidesse, viljalihast valmistatakse magustoite. Kõige lihtsam on ta pooleks lõigata ja lusikaga tühjaks süüa. Säilib suurepäraselt värskena kuni talveni või kauem. Soovitav kasvatada kasvuhoones või avamaal väga soojas kasvukohas.
Kuna kasvatan esimest korda ogamelonit, siis loodan, et kirjeldus ikka vastab tõele.

Esimene oma aia tulp hakkas õitsema

Väikesed nartsissid lilleaasal

Üks osa aiast on mul kasutusel nn lilleaasana, mida ma niidan ainult sügisel, õigemini küll trimmerdan. Kunagi väga ammu sai sinna lillemuru seeme külvatud, kuid ajapikku on rohttaimed võimust võtnud.  Kuid kui mõni taim hakkab peenras liialt laiutama, siis istutan ma ta lilleaasale. Nii olen ma ka nartsissi- ja tulbipuhmaid harvendades osa sibulaid lilleaasale maha kaevanud. Vahel juhtub ka nii, et nad rändavad peenrasse tagasi.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar